چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال .

چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال

دستگاه چاپ روي ليوان چگونه است

دستگاه چاپ روي ليوان چيست؟
قيمت دستگاه چاپ ليوان در سيستم چاپ سابليميشن دستگاهي است كه از طريق پرس و حرارت و در نسل جديد آن در دستگاههاي چاپ سه بعدي از طريق وكيوم و حرارت عكس را بر روي ليوان سابليميشن انتقال مي دهد.
خريد دستگاه چاپ عكس روي ليوان سرمايه گزاري مطميني جهت شروع يك كسب و كار جديد است چرا كه با قابليت چاپ روي ليوان جادويي ليوان شبرنگ ليوان پليمري و مدل هاي مختلف ليوان محصولات متنوعي را شامل ميگردد.

قيمت دستگاه چاپ روي تيشرت
چاپ عكس روي تي شرت يه كار پرطرفدار، لذت بخش و اگر اهل كار باشيد، پردرآمد به حساب مياد. مثلا تا قبل، براي خود من هميشه مشكل بود كه تي شرتي با طرح مناسب كه البته اندازم هم باشه پيدا كنم.فروش دستگاه چاپ ديجيتال روي تي شرت اما با روشي كه در ادامه بهتون ياد ميدم، ديگه اين مشكل كاملا حل ميشه و ازاين پس، به راحتي مي تونيد طرح دلخواهتون رو روي تي شرت چاپ كنيد.دستگاه پرس حرارتي
چاپ حرارتي | چاپ ديجيتال | چاپ ترانسفر |چاپ سابليميشن
در گذشته چاپ تنها بر روي كاغذ انجام مي‎شد كه روش آن نيز مشخص شده و به واسطه دستگاه‎ها‎ي چاپ صورت مي‎گرفت. در حال حاضر روش‎ها‎ي ديگري نيز وارد عرصه چاپ شده كه از آن با نام چاپ حرارتي ياد مي‎كنند كه قابليت چاپ بر روي سطوح پارچه‏اي، شيشه و سراميك را نيز دارد. چاپ حرارتي به دو صورت انجام مي‎شود.

۱- چاپ حرارتي يا ترانسفر

در چاپ ترانسفر ابتدا طرح بر روي پارچه يا سطح مورد نظر طراحي و سپس دستگاه پرس به همراه حرارت بر روي سطح گذاشته مي‎شود. يكي از ويژگي‎ها‎ي چاپ حرارتي با ترانسفر اينكه مي‎توان طرح را بواسطه چاپ افست يا چاپ ديجيتال بر روي سطح ايجاد و سپس از چاپ حرارتي استفاده كرد.

به منظور دقت در رنگ‎ها‎ بايد با توجه به كيفيت مركب، نوع پارچه، زمان و ميزان اعمال حرارت، پس از برگردان شدن روي پارچه، بهترين جلوه را روي البسه نمود كه در اين روش، رنگ‎ها‎ تا حدودي با طرح اوليه مطابقت دارد. تنظيم دستگاه بر روي رنگ‎ها‎ي CMYK مي‎تواند تركيب زيبايي بوجود آورد.

در روش چاپ حرارتي به شيوه ترانسفر، مركب سايان به رنگ بنفش، ماژنتا به رنگ آلبالويي سوخته و زرد به رنگ قهوه‌اي روشن مي‎باشد. پيگمنت يا (قدرت رنگ) مركب سايان نسبت به ساير مركب‌ها ۱۵ تا ۱۷ درصد بيشتر است. از اينرو ترام‌ها در چاپ ترانسفر، با فاصله زياد و بصورت ريزتر از هم هستند كه درصد آنها در كل پايين‌تر از روش‌هاي چاپي ديگر مي‎باشد.

تخمين و پيش بيني درصدهاي رنگ در چاپ ترانسفر، نيازمند تجهيزات پيشرفته مي‎باشد كه هزينه آن نيز مقرون به صرفه نيست. از اينرو تجربه رنگ‌شناسي براي دستيابي به رنگ‌هاي پرقدرت در چاپ ترانسفر، مي‎تواند به كيفيت رنگ‎ها‎ كمك كند.

سطوح مناسب براي چاپ ترانسفر

سطوحي را مي‎توان براي چاپ ترانسفر انتخاب كرد كه مركب كمتري در آن نفوذ كند و به خوبي روي پارچه منعكس شود. هر چه بافت سطح مورد نظر از تراكم بيشتري برخودار باشد، بهتر مركب را پس مي‌دهد و به هر ميزان كه پوك‌تر باشد، مركب را به خود جذب و در نتيجه انتقال ضعيف‌تري روي پارچه صورت مي‎گيرد.

در گذشته براي چاپ حرارتي ترانسفر از كاغذ ژاپني مخصوص استفاده مي‎شد اما در حال حاضر قيمت دستگاه پرس حرارتي نوع كره اي آن نيز وارد بازار شده كه كيفيت بالايي دارد. بطور كلي براي چاپ حرارتي ترانسفر بايد مركب، جنس پارچه يا الياف بايد داراي كيفيت بالايي باشند تا چاپ بخوبي انجام شود.
۲- چاپ حرارتي با دستگاه سابليميشن

دستگاه چاپ سابليميشن با نام چاپ حرارتي نيز شناخته مي‌شود كه يكي از بهترين روش‌هاي چاپ بر روي اشياء به شمار مي‎رود و اساس كار آن، بر پايه تصعيد مواد بوده و با اين كار جوهر از كاغذ مخصوص به جنس مورد نظر منتقل گردد. دستگاه پرس حرارتي سابليميشن براي سطوح صاف از قبيل البسه، ام دي اف، كاضي، سراميك و … مورد استفاده قرار مي‎گيرد.دستگاه پرس حرارتي پارچه علاوه بر اين از دستگاه چاپ سابليميشن براي ليوان‎ها‎ي مخروطي، بزرگ و كوچك استفاده مي‎شود. دستگاهي كه بدين منظور مورد استفاده قرار مي‎گيرد، بشكل قالب ليواني بوده كه بر روي سطح استوانه‏اي قرار و طرح مورد نظر چاپ مي‎گردد. علاوه بر اين براي چاپ بر روي بشقاب و چاپ سه بعدي نيز اين دستگاه كاربرد دارد.

كيفيت چاپ در شابليميشن بالاست و بعد از چاپ طرح پاك نخواهد شد و سطوح چاپ شده نيز قابل شست‌وشو بوده و نهايتا با توجه به هزينه پايين، نسبت به ساير روش‌هاي چاپ بر روي سطوح، مي‌توان حتي يك عدد سفارش را با كيفيت بالا و در مدت كوتاهي انجام داد.پرس حرارتي بزرگ يكي از مزاياي اين روش چاپ، هزينه پايين دستگاه‎ها‎ي چاپ و همچنين امكان چاپ در تيراژ پايين مي‎‎باشد.
نكاتي در استفاده از چاپ سابليميشن

براي شروع چاپ بوسيله دستگاه سابليميشن، يك كاغذ مخصوص سابليميشن، دستگاه پرس حرارتي، عدد پرينتر جوهر افشان و چسب نسوز مورد نياز مي‎‎باشد.
تصوير دلخواه مي‎‎توان با استفاده از يك پرينتر خانگي و جوهر Sublimation روي كاغذ مخصوص چاپ مي‎گردد و سپس تصوير چاپ شده روي شي مورد نظر قرار داده مي‎‎شود كه بواسطه گرما و حرارت دستگاه به سطح جسم منتقل مي‎شود.پرس حرارتي دستي وجود يك پوشش مخصوص روي شي از پاك شدن تصوير چاپ شده جلوگيري مي‎كند.
تصوير بايد بشكل معكوس روي كاغذ مخصوص چاپ شود تا پس از انتقال، جهت تصوير به حالت اصلي خود بازگردد. براي اين كار مي‎توانيد از امكانات آينه Miror در تنظيمات پرينتر استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۴:۳۷ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :