چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال .

چاپ ديجيتال | قيمت چاپ ديجيتال

چاپ روي پارچه چگونه است

 دستگاه چاپ پارچه كلندر عرض ۱۲۰
 دستگاه چاپ رول به روي رول پارچه
 يكي از روش هاي چاپ روي پارچه توسط دستگاه انتقال حرارت رول به رول كلندر انجام مي شود و دستگاه كلندر چاپ روي پارچه را بصورت رول و شيت مي تواند انجام دهد
 چاپ روي پارچه به روش هاي مختلفي انجام مي گيزد ولي توسط كلندر سرعت و دقت چاپ بالا مي باشد
 دستگاه كلندر انتقال دهنده حرارت بصورت غلطكي بر روي كاغذ و پارچه مي باشد
 دستگاه چاپ بصورت رولي كار مي كند براي كار بايد شما پلاتر اپسون داشته باشيد كه طرح مد نظرتان را روي كاغذ هاي مخصوص وبا رنگ سابليميشن پرينت بگيريد
 پرينت مي تواند بصورت رول باشد و يا شيت ،پرينت گرفته شده را روي ميز دستگاه قرار ميدهيم بر روي سيلندردستگاه نمد در حال گردش به دور سيلندر مي باشد كاغذ
 را بر روي پارچه قرار ميدهيم و در قسمت نمد قرار ميدهيم ، نمد كاغذ و پارچه را به دور سيلندر مي چرخواند و با فشاري كه بر روي كاغذ مي آورد
 و حرارتي كه سيلندر ايجاد مي كند باعث انتقال رنگ به روي پارچه مي شود.
 فرايند سابليميشن جهت چاپ بر روي پارچه هاي رولي از پرس هاي روتاري استفاده ميگردد. مشخصات كلي كلندرهاي مخصوص چاپ ترانسفر پارچه : ۱- سيستم گرمايي روغن داغ با سيلندرهاي وكيوم شده ، طبق استانداردهاي “مونتي آنتونيو” ۲- نمد ساخت امريكا ۳- مجهز به سيستم محافظت از نمد در صورت قطع برق يا مشكل در فشار باد
 قابليت چاپ بصورت رول به رول و شيت
 سيلندر دستگاه كلندر چگونه داغ مي شود؟
 داخل سيلندر روغن مخصوصي ريخته شده است كه توسط المنت هاي حرارتي داغ مي شوند و باعث گرم شدن سيلندر مي شوند.
 وزن دستگاه ۵۸۰kg
 ۳۰ آمپر

دستگاه چاپ پارچه،فروش دستگاه چاپ پارچه،قيمت دستگاه چاپ پارچه،خريد دستگاه چاپ پارچه

 روش هاي چاپ روي پارچه و اشياء:

جهت چاپ بر روي پارچه و اشياء مختلف ، روش‌هاي بسيار زيادي وجود دارد كه هر يك از روش هاي فوق بصورت سنتي سال هاست كه  مورد استفاده قرار مي گيرد. با پيشرفت تكنولوژي و همزمان با ارائه روشهاي جديد چاپ و از آن جمله چاپ ديجيتال ، روشهاي نويني نيز براي چاپ بر روي پارچه و اشياء ارائه شد . از مزيتهاي اصلي اين روش‌ها، نسبت مناسب توليد در تيراژ بسيار پايين‌تر به قيمت تمام شده مي‌باشد كه در روش‌هاي چاپ سنتي غير قابل دسترسي مي باشد.

قيمت دستگاه چاپ پارچه

در اينجا روش‌هاي چاپ بر روي پارچه و اشياء گوناگون را به دو روش كلي تقسيم مي‌كنيم :

 ۱ – روش چاپ مستقيم :

  در اين روش با استفاده از يك دستگاه چاپگر يا پلاترعريض طرح مورد نظر را كه توسط كاربرو در كامپيوتر طراحي شده است را بر روي پارجه يا شي مورد نظر انتقال مي‌دهند . با توجه به خاصيت و ساختار ويژه پارچه ( شل بودن آن ) ، سيستم و مكانيزم مخصوصي جهت بارگذاري و همچنين جمع كردن پارچه به دستگاه پلاتر اضافه مي‌كنند .

 اين دستگاه‌ها با توجه با نوع كاربرد آنها به دو گروه پلاترهاي تخت (FlatBed Plotter) و پلاترهاي رول (Roll Plotter) تقسيم مي شوند . هر كدام از اين گروه از پلاترها داراي مزايا و معايبي نسبت به هم مي باشند كه از مهمترين مزيت دستگاه هاي چاپ نسبت به دستگاه‌هاي چاپ تخت ، پايين بودن قيمت آنها و نياز به فضاي كمتر جهت كار مي باشد .

برترين مزيت دستگاه هاي چاپ تخت نسبت به دستگاه هاي چاپ رول ، قابليت چاپ بر روي تمامي اشياء ، اعم از سخت ( Solid) همانند چوب ، فلزات ، فوم و… و همچنين پارچه ، كاغذ و …. مي‌باشد .
برخي از شركت‌ها  براي كاربردهاي كوچكتر ،اقدام به طراحي و ساخت پرينترهاي تخت با ابعاد كوچك نموده اند . اين دستگاه‌ها يا بصورت مستقل ساخته شده‌اند و يا توسط برخي از شركت‌ها با تغيير دستگاه‌هاي چاپگر معمولي مانند Epson ، اقدام به ساخت اينگونه چاپگرهاي تخت نموده‌اند.     ۲ – روش چاپ غيرمستقيم :

  اين روش خود به دو بخش تقسيم مي‌شود :

   الف : روش انتقال جوهر بر روي جنس :
  در اين روش ابتدا طرح بر روي  كاغذ مخصوص ، چاپ مي‌شود و سپس توسط يك دستگاه پرس حرارتي ، جوهر تحت حرارت و فشار ايجاد شده بوسيله دستگاه،  بر روي جنس مورد نظر منتقل مي‌گردد.
 يكي از مزيت هاي اصلي اين روش تنوع موارد كاربرد است . همچنين گوناگوني دستگاه‌هاي قابل استفاده در اين روش با توجه به  نظر كاربر و هزينه اوليه تخصيص يافته ، بسيار متنوع مي‌باشد ، بطوريكه با هزينه بسيار پايين نيز افراد قادر به راه اندازي كارگاه‌‌هاي كوچك مي‌باشند.

 چاپ روي تي شرت
چاپ روي ليوان
پرس حرارتي
ب : روش انتقال مديا بر روي جنس :

  در اين روش كه بيشتر توسط  كارگاه هاي توليدي پوشاك ورزشي استفاده مي شود ، ابتدا توسط دستگاه پلاتر طرح بر روي جنس مخصوصي چاپ شده و دور طرح چاپ شده نوسط دستگاه برش مي خورد . سپس اين بخش چاپ و برش خورده پس از خشك شدن توسط كاربر جدا و بر روي پارچه و در جاي خود ثابت شده و سپس زير پرس حرارتي قرار مي‌گيرد و در نهايت جنس بوسيله حرارت و فشار بر روي پارچه ثابت مي‌گردد.
 در اين روش از دستگاه‌هايي بنام دستگاه‌هاي چاپ و برش استفاده مي‌گردد كه از معتبرترين ماركهاي اين دستگاه‌ها شركت رولند ژاپن مي‌باشد. با توجه به تنوع كاربرد اين روش شركت رولند انواع گوناگوني از دستگاه‌هاي چاپ و برش را ارائه داده است . البته توجه داشته باشيد كه دستگاه هاي رولند تقريبا در نمامي موارد چاپ كه پيشتر به آن اشاره شده است ، كاربرد دارند .
 در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه براي هر يك از روش هاي پيشين نوع خاصي از جوهر متناسب با جنس و روش چاپ مي بايست استاندارد باشد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۳:۵۱ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :